Romynen slopen in Hengelo

Het was een zeer koude Novemberavond, en alle mensen zaten lekker binnen voor de open haard te genieten van een warm kopje chocomel met slagroom. Overal was al kerstmuziek te horen in de studentenhuizen, behalve op de Matenweg. Op de Matenweg was het namelijk tijd voor een strijdberaad. De Galliërs werden vergezeld door de soldaten van Seal team six. Beiden waren immers uitgedaagd door Romynen in Hengelo, en voordat de slagen konden beginnen konden er op deze manier nog tactieken worden uitgewisseld.
Na een enorm koude fietstocht richting het Westen, konden de Galliërs de ijspegels van hun neuzen afhalen en zich klaarmaken voor de veldslag, die gelukkig wel in een warme hal was. De Romynen uit Hengelo stonden op de 11e plek in het strijdklassement, dus een overwinning was de verwachting. Verzwakt door het tekortkomen van Beatrix (die werd vervangen door het stamhoofd uit Karpathia) en op de linkerflank de linkspoot Alembix moest het team de wedstrijd proberen te winnen.

Met frisse moed begonnen de Galliërs aan de eerste slag. Al snel merkten ze dat de tactiek van de tegenstander was om zo slecht te spelen dat de Galliërs hierin mee zouden gaan. Gelukkig konden de Galliërs hier zichzelf boven zetten en door sterk eigen spel de Romynen van Webton voorblijven. De eerste slag eindigde hierdoor in 20-25 voor de Galliërs.
De eerste slag gaf de Galliërs de benodigde energieboost om de tweede slag ook naar zich toe te trekken. Goede serviceseries en sterke aanvallen brachten de Romynen in het nauw en de soldaten uit Webton konden niks meer in het spel brengen. Na minder dan 20 minuten stond er al 10-25 op het scorebord en het leek er op dat de Romynen uit Hengelo aardig uitgespeeld waren.
Helaas bleek niks minder waar. Het gekloot van de Romynen bracht de servicepass van de Galliërs in het nauw en hierdoor kwam de aanvalskracht van de Galliërs niet tot zijn recht. Zoals de Galliërs weleens vaker hier geen antwoord op hebben bleek dit weer zo te zijn en zo wisten de Romynen toch een slag te pakken.
Na dit debacle van een slag herpakten de Galliërs zich om te laten zien wie nou daadwerkelijk het betere DNA hadden. De Romynen werden weer het veld uitgeslagen en het spel kwam weer terug op het niveau zoals het hoorde. Op deze manier werden de Romynen in de laatste slag toch nog met 15-25 het veld uitgeslagen en konden de Galliërs zich overwinnaar van de avond kronen.

Buiten de temperatuur onder nul
Wat is dat nou voor een flauwekul
Weer tropische temperaturen
Dat zal nog wel even duren