De onverslaanbare Galliërs

Op de koude nacht van 25 november was het weer tijd voor een strijd voor onze Galliërs. Deze drukbezette strijdkrachten (ze moesten immers ook zaterdag troepen leveren aan Heren 1, 2 en 4) zaten om 18:00 strak aan te grote eettafel voor everzwijn bij Photonix. Na een goed doordacht strijdplan was er toch voor gekozen om met mechanische paarden naar Borne toe te rijden, om met volle energie de Romynen van Apollo aan te kunnen vallen. Nogmaals verzwakt op de linkerflank doordat Alembix afwezig was, gingen de Galliërs weer 11 man sterk het strijdveld op. Gezien de standen in het strijdklassement zag het er naar uit een erg spannende strijd te worden.

De Galliërs begonnen toch wat wankel aan de eerste slag. Onzeker spel zorgde ervoor dat de Galliërs aanvallen niet tot hun recht kwamen, waardoor de score gelijk op liep. Eenmaal op 24-24 bleek dat de score toch niet op 25 punten beslist kon worden en dat de strijd langer zou duren. Het lukte de Galliërs niet om de Romynen uit Borne te breken, waardoor er na de eerste slag 30-28 in het voordeel van de Romynen op het bord stond.
Na het korte tussenslagberaad van Beatrix was het toch echt maar eens tijd om te laten zien dat Galliërs sterker zijn dan Romynen. Door aanvallend te zijn op de service en verdedigend snel spel te laten zien werden de Romynen steeds verder aan de kant geschoven. Zo stond ook binnen de kortste keren 15-25 op het bord, om het aantal gewonnen slagen weer gelijk te trekken.
Zoals de Galliërs wel vaker hebben. Begon in het begin van de derde slag de toverdrank uit te werken. Het energieniveau daalde en de Galliërs begonnen tegen een achterstand aan te kijken. Dit kon echter verholpen worden door een goed pauzeberaad van Beatrix om alle helmen weer dezelfde kant op te krijgen. Op strijdkracht werd de score teruggebracht tot 24-24 en stond alles weer gelijk, maar deze keer lukte het de Galliërs wel om de Romynen te breken en de slag met 26-28 binnen te slepen.
Dit bleek al de genadeklap te zijn voor de Romynen van Apollo. In de laatste slag was er van de eerdere strijdlust van de Romynen vrij weinig over, waar juist de Galliërs deze strijdlust hadden herpakt om zichzelf de 3-1 overwinning te gunnen. En met 11-25 op het scorebord konden de Galliërs zichzelf onverslaanbaar noemen.

2e plek in het klassement
Dat maakt een Galliër een echte vent
Verliezen doen wij niet
Zoals je nu ook weer ziet