5 punten voor het strijdklassement

Helaas, na het enorm gezellige teamweekend was het al weer tijd voor de volgende strijd. Nestorix had woord gekregen van spionnen dat de Romynen uit Almelonium een aanval hadden gepland op het sportcentrum en de Galliërs moesten weer hard aan de bak. Na een rustgevend ontbijtje, met een brakke Benjamix en een brakke Xinix die het nieteens naar het ontbijt redde was het tijd voor de Galliërs om zich richting het sportcentrum te begeven. Waar het tijd was voor een zware strijd.

Nou, ja, dat was dan het idee. Maar al snel bleek dat de Galliërs toch in goede vorm waren. Serverend waren de Galliërs erg goed bezig en de Romynen van AAstad hadden hier geen antwoord op en bleven ook aanvallend achter. Door goede serviceseries van onder andere een brakke Xinix werden er grote gaten in het puntenverschil geslagen en stond het ook snel 2-0 voor na 25-17 en 25-16 overwinningen.

In de derde slag kregen de Galliërs het zwaarder. Het niveau ging omlaag en de Romynen kwamen steeds beter in hun spel. Helaas voor de Romynen was dit niet genoeg. De brakke Xinix (die de avond ervoor blijkbaar toverdrank had gedronken) serveerde de sterren van de hemel en de Galliërs konden toch de voorsprong doordrukken en de 3-0 pakken.

De 4e slag ging vergelijkbaar zoals de eerste twee. De Romynen uit Almelonium waren de wilskracht verloren en de Galliërs, ogen gericht op de winst, drukten hard door.

Moraal van het verhaal, als je Xinix genoeg toverdrank de avond van te voren geeft gaat hij vanzelf de ballen harder binnenslaan.

De stijd voor plek 1 gaat door
Pollux staat nu nog maar 8 punten voor
Volgende week ontmoeten we 2 keer
Eerst woensdag en dan zaterdag weer