Cham-Pi-Gnonnen! Champignonnen! Het K-woord mag weer genoemd worden!

KAM-PI-OENEN!!! KAMPIOENEN!!!!!

Vrijdagavond met het hele team op de tribune. Dames 1 aanmoedigen onderweg naar hun kampioenschap en ondertussen met een schuin oog de wedstrijd in Haaksbergen volgen. De wedstijd was drie kwartier onderweg, appje van de aanvoerder van RAS-H: we staan 2-0 voor, gefeliciteerd. Zo werd na een week vol opbouw van spanning en sensatie, kampioensstress en hypes over pizza op de tribune de wedstrijd van zaterdagmiddag reeds van al zijn alure ontdaan. Niks kampioenswedstrijd, niks wedstrijdspanning. Het enige positieve van dit moment: we zijn eerder kampioen dan Dames 1!!!

En dan de keuze: nu gaan zuipen, of toch een goede wedstrijd spelen voor al het uitgenodigde publiek. Er werd besloten om verstandig te zijn en de volgende dag een goede wedstrijd op de mat te leggen tegen SVH. Om de wedstrijd in een zin samen te vatten, het is uiteindelijk toch een wedstrijdverslag: we hadden beter kunnen gaan zuipen.

Nadat we uitgebreid gefeliciteerd waren door de altijd sportieve tegenstander uit Hellendoorn, er werd hierbij zelfs een flesje bijna lokale kruidenbitter kado gedaan, konden we beginnen. Het werd iets wat men in sporttermen ook wel een 'draak van een wedstrijd' noemt. Qua service werd het niveau van het Harambee herenteam dat normaal in de houten zaal speelt absoluut geƫvenaard. Ter verhoging van de feestvreugde werd door onze aanvallers de libero van de tegenstander fantastisch aangespeeld. De libero, die wij vooral als middenaanvaller dachten te herkennen maar voor de gelegenheid zijn rode shirt voor een zwarte had ingeruild, speelde prima en had weinig moeite met de ballen die vooral op hem afkwamen.

Wissels haalden in het vervolg van de wedstrijd niet zo veel uit, en de enige manier waarop we over dragende spelers kunnen praten heeft meer met de scheidsrechter van dienst te maken. Die had mogelijk wel de Vestingbar uitgespeeld de avond ervoor. Door in het vervolg op het op een of andere manier toch verkregen matchpoint in de vierde set fout te serveren en de door het publiek zo gewenste vijfde set ook te verliezen, ging de winst terecht naar SVH Heren 1.

Genoeg over die wedstrijd: KAM-PI-OENEN !!! KAMPIOENEN!!!

Op de platte kar met ons team. HEUJJJJJJJJ. Of, nou ja, het platte karretje. Precies schraal en fantastisch genoeg werden we over de Campus getransporteerd met Frank achter het stuur. Die had wat moeite met het vinden van de tweede versnelling, waardoor de rit niet alleen longitudinaal, maar ook sagittaal een schokkende ervaring werd. De hele kar ging op en neer! Tuhtuhduh tuhtuhduh.

Onderweg werden enkele huizen aan de Campuslaan en Calslaan voorzien van een gratis weekvoorraad CHAM-PI-GNONNEN!!! CHAMPIGNONNEN!!! Alvorens terug te keren naar het sportcentrum en al zwaaiend met een t-shirt als ware kampioenen onthaald te worden door het thuispubliek. Dat het publiek ons zo massaal binnen kwam halen, had natuurlijk niks te maken met het mooie weer en alles met de mooie kampioenen zonder shirt.

Wat er de rest van de avond is gebeurd, moet maar blijken uit de foto's. Het schijnt dat zeven pitchers Grolsch de neus niet goed zijn voor het collectieve geheugen.

Volgende week kampioenstour deel twee van twee, deze keer in Enter. Daarna: op naar de Promotieklasse. Heren 1&2, we're coming for you.

TL;DR Limerick

Kampioen kampioen kampioenen