Heren Sixcalibur pakt de leiding*

*Als in de leiding in het klassement, niet de wedstrijdleiding

"Kampioenen, kampioenuh!!"

Zo luidde het ongeveer in de kleedkamer van heren 6 afgelopen vrijdag 1 november. We hadden namelijk kort daarvoor een 4-0 winst binnengehaald tegen de laatste plek. Spannend was de wedstrijd niet, maar tot onze verrasing stonden we achteraf ineens op de eerste plek.

Maar goed, hoe ging die wedstrijd nou. Vol goede moed betraden wij het sportcentrum, we waren al aan het inspelen toen onze tegenstanders (nouja veel tegenstand was het niet maar toch) de zaal binnen kwamen. Het team had eigenlijk maar vijf spelers, en ze hadden dus vaak invallers uit andere teams. Zelf waren ze allemaal nog jeugdleden, alleen dan net niet want ze moesten toch in de heren competitie meespelen. Deze wedstrijd hadden ze twee meiden meegevraagd, ook deze kwamen zeer waarschijnlijk uit de jeugdcompetitie.

Natuurlijk lieten ze het vrouwelijk geslacht hun midden posities opvullen en aangezien wij in de derde klasse toch nooit mogen aanvallen is dat niets minder dan logisch ugh gun meer setjes op midden ugh. Daarentegen is het niet zo heel handig met blokken en zo kwam het dus ook dat de hele wedstrijd een eenmansblok hing, als er al een hing. De paar ballen die via midden gingen konden dus ook recht naar beneden aan de overkant meegegeven worden. Op Kevin na die op bovennatuurlijke wijze een maal door de setter werd afgeblokt natuurlijk.

Half slapend gingen we de wedstrijd door, met de eerste set ze net niet onder de 10 kunnen houden. Gestart met een 10-0 voorsprong hebben we ze alsnog 11 punten laten halen. Later in de wedstrijd hebben we ze zelfs, bijna uitsluitend door onze servicefouten, zelfs tot de 17 (ho juf) laten komen. De derde en vierde set zijn ze respectievelijk tot 15 en 14 (alweer juf) punten kunnen komen. Ook al hebben we de winst binnen gesleept, zijn we wel eens tevredener over ons eigen spel geweest.

En dan zou je zeggen, nu al schreeuwen dat je kampioen wordt, dat brengt toch ongeluk? En of dat we het keihard gejinxt hebben, ons 'kampioenschap' hebben we een volle driekwartier kunnen volhouden, tot de koploper klaar was met hun wedstrijd. Het was leuk voor zolang het duurde.

Limerick:

Op ons veld stonden een stelletje jeugdleden

Zonder punten moesten ze het veld aftreden

Een team met zijn vijven

Aangevuld met twee wijven

We hebben er niet echt hard voor gestreden.

Thuis team Heren Sixcalibur
Gast team Tornax Heren 2