Flash Stars Te Hoog Om Voorbij Te Vliegen✈️✈️✈️

Beste reiziger,

Fijn dat je weer de tijd neemt om de gebeurtenissen omtrent Heren Boeing juf4juf bij te lezen. Hoewel er afgelopen week weer een aantal leuke dingen zijn gebeurd moet ik toch ook het trieste nieuws mededelen dat de crew voor het eerst verloren heeft. Ho, stop, ik weet wat je wilt zeggen, hebben wij nou niet onze eigen 3 tips gevolgd van de vorige blog? Inderdaad is de geloofwaardigheid hiervan onderuit gehaald en dit betreuren wij ook ten zeerste. Een keer te hoog gevlogen dan goed voor ons was en hier de zure smaak van verlies aan over gehouden. Hoe dit tot stand kwam hebben we gelukkig wel terug kunnen vinden in de black box.

Het begon allemaal afgelopen donderdag. Hier hebben gezamenlijk met D1 ballen gestoten, wild in het rond geschoten, t-shirts volgezogen en hoofden eraf gezopen; ofwel het studentenpakket bij de Tapperij afgenomen. Hier leerden wij goed pompen en hoe wij daarmee nog meer punten konden gainen. Deze teamdate eindigde uiteindelijk in de minibar waar een van onze teamleden tip 1 van de aflopen blog net iets te goed opvolgde.

Dat brengt ons bij de wedstrijd tegen Flash Stars. Deze begon uitstekend, de sterren waren ons toen nog goed gezind en we wonnen de eerste set met volle overtuiging. Er werd fantastisch aangevallen aan alle fronten en de passjes konden niet perfecter op de setter komen. Hoe goed dit ging in de eerste set, zo slecht ging dit in de tweede set. Hevige turbulentie en zwakke motoren zorgde ervoor dat we met 9 punten af moesten druipen. Dit was er één om snel te vergeten, en dat deden we ook. De derde set werd weer met vliegende cijfers gewonnen en de koers leek weer voorspoedig. We konden het afmaken in de vierde set maar het zat ons niet mee. Heel lang ging het gelijk op maar trokken wij net aan het kortste eind. Daarmee kwamen wij, net als 6 andere Harambee teams die dag, op een 5-setter uit (daarmee tilden wij het totaal precies naar juf uit 10). Ook onze was rete spannend. Een kant-wissel bij een stand van juf-8 zegt genoeg. Dit bracht ons wel aan de verkeerde kant want na deze wissel konden wij wederom niets inbrengen en verloren wij met 11-15.

Na dit zware verlies viel het team dan ook uit mekaar. Onze kapitein verliet ons om ergens anders te gaan vliegen (zie foto hierboven), een drietal ging het ouderwets op een zuipen zetten en wat er met de rest gebeurd is weet ik eigenlijk niet meer (een keer raden bij welke groep de schrijver van dit stukje hoorde). De zuipende partij (lees dit als: de partij die richting alcoholisme gaat) aanschouwde eerst nog de wedstrijd van D2, maar ook deze wedstrijd was niet meant to be. Daarna hebben we pitchers lopen weghakken alsof het het laatste zuurstof was in een druk wegevallen vliegtuig. Hoe de avond verder precies verliep is ons niet meer duidelijk. Daarmee wil ik de blog ook afsluiten aangezien er daardoor ook niets meer te vertellen is.

Limerick:

De Boeing had een winstreak van vier

Maar toen kwamen de Flash Stars naar hier

Minder pieken dan dalen

Dat waren de kwalen

Een einde van ons doorgaans vertier

Thuis team Heren Boeing Juf4Juf
Gast team Flash Stars Heren 1