Crashcourse gekregen van Webton✈️💥

Beste dames, heren en reizigers,

Het is alweer een tijdje geleden dat we jullie up-to-date hebben gebracht met de stand van zaken binnen en omtrent de vliegcrew des Harambee. Dit ondanks dat het allemaal erg voortvliegend (varen is zo ouderwets) ging en we zelfs de begeerde tweede plek hadden bereikt in de competitie. Ja, je leest die verleden tijd goed, want hoe goed het ging tegen Vrivo (hierover een kleine samenvatting aangezien daar dus geen wedstrijdverslag van is), zo slecht ging het tegen Webton.

De wedstrijd tegen Vrivo was erg belangrijk voor ons aangezien dit zou bepalen of we de tweede plek zouden bereiken. We begonnen de wedstrijd dus ook met veel vechtlust in de ploeg, hoewel, dat moest er eerst nog even inkomen in die vroege uurtjes. Want ja, een avondje rustig in de VB kan altijd van te voren... Nadat we wakker waren gemaakt werd er weer goed volleybal neergezet, sloegen we de mannen van Vrivo de ballen om de oren. De vijfpunter was dus ook een feit zonder al te veel problemen en konden we eindelijk genieten van de stand van zaken, WE STAAN 2DE! En dat moest gevierd worden🍺

Nu vliegen we twee weken verder en arriveren we bij de wedstrijd tegen Webton. Dit was DE kraker aangezien zij gedeeld (maar wel onder ons) 2de staan met ons. Alle punten tellen dus dubbel, de 10-punter van het seizoen. Alweer hadden we de vroege zaterdag om deze klus te klaren. Dit viel niet mee voor wat crewleden die nog last hadden van hun jetlag opgelopen op menig festiviteiten. Toch waren met ontbijt en ons routine koffietje vooraf in het SC de crewleden weer helemaal klaar voor take-off.

De wedstrijd begon zoals we gehoopt hadden, verzorgd volleybal en veel druk bij de tegenstander. Het zag er zelfs naar uit dat we de eerste set makkelijk zouden winnen. Maar op het moment dat wij 16-8 voorstonden brachten zij hun joker in het spel voor diegene dus juist zo lekker aan het ketsen was. Hun nieuwe verse kracht zorgde bij hen voor meer stabiliteit en de druk van onze kant verslapte. Nadat ze het terug hadden gebracht naar 23-20 was het tijd voor een hevige peptalk van Bedo, maar zelfs die mocht niet baten. We verloren heel zuur met 23-25.

Dit was voor ons niet zomaar te vergeten, hoe konden we nou zo'n voorsprong weggeven? Ik denk dat we deze negativiteit ook mee hebben genomen in de 2de en 3de set waar niks meer liep. De mannen van Webton lieten even zien dat zelfs op oude leeftijd je nog steeds beter ballen kan opduiken dan menig crewlid dat liet zien. We verloren deze sets dus ook door matig spelen.

De vierde set werd de joker van set 1 er weer uitgehaald voor de ketser. Dit was natuurlijk fijn voor ons want de rest had allemaal al drie sets in de benen en begonnen moe te worden. Hierdoor konden we eindelijk weer laten zien dat we toch echt wel kunnen volleyballen en werd er ook veel aggressie in de aanval gestopt. Hierdoor eindigden we de wedstrijd met toch nog 1 puntje maar had Webton ons ingehaald op de ranglijst:(

We hebben dus de kraker verloren, maar nog niet de competitie. We zullen blijven vechten voor die tweede plek en promotie naar de tweede klasse🔥🔥 We houden jullie trouwe lezers op de hoogte, met als vooruitzicht de uitwedstrijd deze vrijdag tegen Devoc waar we gaan shinen met Escal8ion dames!

Limerick

Tegen Webton een so-said tien punter partij

Voor de begeerde tweede plek vochten wij

Het willen niet genoeg