Harambee Cruijuff - Twente - Sparta | Een voetbalwedstrijd met 3 TEAMS?!?! De uitslag zal je verbazen. Klik hier!

Heyhoi daar zijn we weer.

Een nieuw seizoen is van start gegaan, vol met mooie wedstrijden in het vooruitzicht. En ik als blogger, bevoorrecht om in het team met het gouden nummer te blijven, zal komend jaar de sagas van heren juf weer mogen documenteren. En dit jaar zijn we dubbel zoveel juf als andere jaren, hoewel dat nog steeds uitkomt op juf. Jazeker, dit jaar zijn wij 2xjuf als ode aan Johan Cruijuff (J.C.).

Met een compleet nieuw team hebben wij besloten om naar de wijze woorden van de grootse Nederlandsche sportlegende te luisteren en nemen wij al zijn wijsheden tot het hart. Door het jaar heen zullen wij deze wijsheden ook zeker meer met jou, de trouwe lezer, delen hoewel een voorproefje al te zien was in de teampresentatie. Over de teampresentaties had J.C. ook nog wat te zeggen: "Zonder bal kan je niet scoren, zonder orga kan je niet teampresenteren", dus hulde voor de HTC voor een geweldige avond.

Deze avond was ook zeeeerrrr nodig om de zure appel van de ochtend nog maar eens door te slikken. Van het Harambee's schaakspel (Heren Checkm8) hadden we al vernomen dat onze tegenstander Twente-Sparta erg goed kon aanvallen. Naderhand wisten we zelfs dat ook dit jaar we met een Pollux 2.0 te maken hadden. Een eerste-klasse team wat te groot werd en een heren 2 besluit te vormen en van Nevobo onderaan mag beginnen. Leuk voor de competitie is dat. Alhoewel, ik wil al langer op hoger niveau spelen dus mag ik nu ook niet zeuren.

Enfin, de coronamaatregelen volgende (en omdat er bij niemand thuis plek was) zijn we zaterdagochtend samengekomen om caffeine en suiker te nuttigen in de kantine. Iedereen stond dus om 11 uur te springen om warm te lopen, en dat was maar goed ook. Met de nieuwe ventilatieprotocollen van de UT was het alsof we in de winterstop een wedstrijd moesten spelen. Met de tepels stijf en de rest juist meer teruggetrokken begonnen we aan de wedstrijd tegen, voor ons wat onwennig, een wat jonger dan oude-mannen team.

Maar zoals eerder gezegd kwamen de meeste spelers uit een paar klasses hoger en was ons spel ook niet om over naar huis te schrijven (daarom maar in deze blog, sorry mams). Het was weer een typisch beginnend heren juf wedstrijd. Met vlagen goed maar over het algemeen vrij jammer. Ik zal je alle standen besparen en het verder maar in leuke statistiekjes visualizeren. Alle sets hebben wij boven de 10 gescoord maar ook onder de 20. Heren Checkm8 heeft 2 punten meer gescoord dan wij. Rens deed een lauwe fristi. De tegenstander deed een kratje bier. Martijn was over 1 ding tevreden, onze inzet. We hebben met 0-4 verloren, maar er is meer potentie tot sets winnen dan tegen Pollux.

Helaas maakte we dus niet zo'n vliegende start✈️ maar dat zijn we wel gewend. J.C. zei naderhand: "Deze wedstrijd is verloren, maar de volgende moet nog gespeeld worden". En zo is het maar net! Aankomende vrijdag mogen we weer en zullen we laten zien dat ook dit jaar er een elftal met een 12de man staat, klaar om te shinen (ook Lars).

Vol hoop begon Heren StEVEN
De wedstrijd met hoofd opgeheven
Het thema is Cruijuff
De wedstrijd geen fuijuff