Profiteert dames VIERus van het VIERus?

Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover, dames VIERus mocht haar eerste (en hopelijk niet haar laatste) wedstrijd spelen tegen Webton Hengelo DS 4! Nadat de eigenlijke eerste wedstrijd al was afgelast door een uitbraak van het VIERus bij Havoc was de dag dan eindelijk aangebroken (bedankt Havoc voor de langere voorbereidingstijd). Zonder gezamenlijk ontbijt en zonder gezamenlijke dansjes in de kleedkamer vooraf, maar met nieuwe teamshirts en met het verlangen naar een wedstrijd wat de afgelopen zes maanden tot gigantische hoogtes was gegroeid begonnen vol goede moed.

De eerste set begonnen we heel relaxed aan de wedstrijd en we konden dit gevoel eigenlijk de hele set goed vasthouden. We stonden goed te passen en verdedigen waardoor alle aanvallers lekker konden worden bediend. Dit resulteerde in het mooie resultaat van 25-19 winst!

De tweede set liep nog net een stukje lekkerder dan de eerste en eindigde in een comfortabele 25-14 winst!

Toen kwam de derde set. Aan het woordje ‘toen’ ziet de lezer al dat deze set waarschijnlijk iets anders verliep dan de vorige twee. Tijdens de derde set had dames VIERus het moeilijk, de passing en verdediging liepen minder goed waardoor de aanvallers niet zoveel druk konden leggen op de tegenstander. Daarentegen lukte het Webton heel goed om de scorende aanvallers te vinden. Al gauw keken we tegen een achterstand van zo’n zes punten aan die bleef tot de stand van 18-24. Wat er toen gebeurde had niemand verwacht. We maakten een enorme inhaalslag doordat we veel vrijer gingen spelen en lekker gingen aanvallen. Webton leek hier zo bang van te worden dat ze bijna alle ballen bovenhands over het net naar ons terug speelden. Hier hebben we maximaal van geprofiteerd, 8 punten op rij gescoord en zo deze set toch nog gewonnen met 26-24! Wat een veerkracht!

Tijdens de laatste set lukte het dames VIERus weer het mooie en relaxte spel van de eerste twee sets te laten zien en haalde deze set met een comfortabele 25-17 binnen.

Of het kwam door de extra lange voorbereidingstijd die dames VIERus had gehad, wie zal het zeggen, maar dat de eerste wedstrijd keihard met 4-0 is gewonnen is een feit.

#virtueeleerste #hatsjoe

Goed spel werd in de maximale score vertaald, wie weet wordt de doelstelling van de TC zelfs wel behaald! Misschien zit door corona het seizoen er nu al wel op. Wij hopen absoluut niet op een vervroegde competitiestop. Mocht dat wel zo zijn, laat dan de bond maar alles gelijk trekken en dan zullen wij aan het "eind" van het seizoen lekker naar de 2e klasse vertrekken!

Hatsjoe! Whoops!

Thuis team VIERus